strona główna   Dodaj do ulubionych   aktualności   nasz patron   historia szkoły   kontakt   e-gazetka

WYCIECZKI

W dniach 10-12 maja 2017 r. chętni uczniowie naszej szkoły pod opieką pań: Elżbiety Dymerskiej, Bożeny Wendelewskiej, Marzeny Borkowskiej i Ewy Wysockiej wzięli udział w trzydniowej wycieczce edukacyjnej: PACANÓW-KRAKÓW-WIELICZKA-INWAŁD.
Pierwszego dnia odwiedziliśmy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, popularyzujące dobrą literaturę i pobudzające wyobraźnię. Zobaczyliśmy interaktywną wystawę "Bajkowy Świat" i spotkaliśmy legendarnego Koziołka Matołka, który mimo swych 83 lat tryskał energią i humorem. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach chemicznych "Wybuchowe piątki". W trakcie warsztatów obserwowaliśmy fascynujące doświadczenia z wykorzystaniem ciekłego azotu. Ten niezwykły gaz sprawia, że zapałki mocniej świecą, za pomocą banana można wbić gwóźdź, a bita śmietana zmienia się w nitro lody.
Drugiego dnia pod jamą smoka Wawelskiego spotkaliśmy się z panią Joanną - przewodniczką, która oprowadziła nas po Krakowie. Spacer po dawnej stolicy rozpoczęliśmy od Wawelu. Zwiedziliśmy Katedrę, groby królewskie i dzwon Zygmunta. Następnie udaliśmy się na Rynek z Sukiennicami, gdzie w południe mogliśmy usłyszeć hejnał grany z wieży Kościoła Mariackiego. Później weszliśmy do wnętrza Bazyliki i podziwialiśmy jej najcenniejszy zabytek, ołtarz Wita Stwosza. Następnie pani Joanna zabrała nas pod najsłynniejsze okno w Krakowie - Okno Papieskie. Przywołała we wspomnieniach wizyty Jana Pawła II w Krakowie i wzruszające spotkania z młodzieżą właśnie pod tym oknem. W tym miejscu rozstaliśmy się z miłą panią przewodnik i udaliśmy się na Kopiec Kościuszki. W nagrodę za wejście na wzgórze mogliśmy podziwiać panoramę Krakowa, piękny Beskid Żywiecki i ośnieżone szczyty Tatr. Ze wzgórza położonego 333 m.n.p.m. udaliśmy się 135 m pod ziemię do Kopalni Soli w Wieliczce. To zabytek klasy światowej, wpisany jako jeden z pierwszych dwunastu obiektów na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Oglądaliśmy tam wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikatowe solne rzeźby.
Ostatniego dnia naszej podróży zwiedzaliśmy park Miniatur w Inwałdzie. Zobaczyliśmy modele najsłynniejszych cudów architektury z całego świata a potem korzystaliśmy z atrakcji położonego obok lunaparku. Początkowo zabawa w lunaparku stała pod znakiem zapytania ze względu na duże zachmurzenie i padający deszcz. Na szczęście niebo się rozpogodziło i aura pozwoliła nam skorzystać ze wszystkich atrakcji oferowanych w wesołym miasteczku. Dzięki temu w dobrych humorach mogliśmy ruszyć w drogę powrotną do naszych domów za którymi już się stęskniliśmy. galeria

W dniu 9 czerwca 2015 r. uczniowie klas IIa, IIb i IIIb wybrali się na wycieczkę do Białegostoku i Jurowiec.
Pierwszym celem wyjazdu była wizyta w Operze i Filharmonii Podlaskiej, gdzie obejrzeli bajkę muzyczną pt.: "Adonis ma gościa". Dzięki scenografii przenieśli się w magiczną krainę, gdzie wspólnie z bohaterami przeżywali ich problemy.Później dzieci zwiedzały najciekawsze zakątki miasta: Park i Pałac Branickich, Planty, Kościół Farny, Ratusz, Rynek Kościuszki i cerkiew.
Następnym punktem wycieczki był Jurajski Park Dinozaurów w Jurowcach. Na początku przewodnik oprowadził wszystkich po parku i opowiedział o dinozaurach, które żyły kilka milionów lat temu. Wszyscy z zaciekawieniem słuchali opowieści o tych niezwykłych zwierzętach oraz odgłosów, jakie wydawały. Przy wyjściu z parku czekała niespodzianka, paszcza tyranozaura, w której dzieci mogły zrobić sobie zdjęcie. W międzyczasie zaopatrzyły się również w pamiątki. Później skorzystały z atrakcji parku. Największym powodzeniem cieszył się park linowy i autodrom. Zadowoleni i pełni wrażeń wrócili do domu. galeria

12 grudnia 2014 r. wszyscy uczniowie klasy VIb wyjechali na wycieczkę do Warszawy. Był to wyjazd mikołajkowy, który zorganizowała p. Danuta Piekarska - wychowawczyni klasy. Opiekę nad uczniami sprawowała także jedna z mam - pani Joanna Modzelewska.
Najpierw uczniowie zwiedzili Zamek Królewski, w którym mieli lekcję muzealną połączoną z warsztatami na temat "Mit, baśń, bajka, legenda". Wszyscy z zainteresowaniem słuchali opowieści o historii i losach zamku, podziwiali przepiękne obrazy i wystrój komnat zamkowych. Zobaczyli, jak wiele malowideł i rzeźb przedstawia sceny związane z legendami, mitami, bajkami i baśniami. Potem odbyli spacer po Starówce i Krakowskim Przedmieściu, gdzie zachwycali się świątecznymi iluminacjami i najwyższą w Warszawie choinką.
Następnie odwiedzili Manufakturę Cukierków. Tam uczestniczyli w pokazie wyrabiania cukierków oraz własnoręcznie wykonali lizaki według wybranego wzoru.
Niecierpliwie oczekiwanym punktem programu było zwiedzanie Stadionu Narodowego tzw. "trasą piłkarską". Oczywiście, zgodnie z oczekiwaniami, stadion dostarczył niezapomnianych wrażeń.
Dziękujemy za pomoc przy organizacji wyjazdu Biuru Podróży "Sośniny" w Ostrołęce. galeria

Dnia 25 czerwca 2012 r. uczniowie kl. IIIb i kl. Vb pod opieką p. Doroty Andrzejczyk, p. Elżbiety Puchalskiej i p. Marzeny Mieczkowskiej pojechali do Ostrołęki. Odwiedzili tam miejsca pamięci narodowej. Nie zabrakło też czasu na wesołą zabawę.

20 czerwca uczniowie klas Ia, IIIa, IIIb pod opieką p. Anny Ziarno i p. Elżbiety Dymerskiej odbyli wycieczkę na trasie Galindia - Kadzidłowo - Ruciane Nida. W Galindii uczniowie spotkali się z wojownikiem plemienia Galindów i poznali życie oraz zwyczaje tego historycznego plemienia. Następnie w Kadzidle zwiedzili Prywatny Rezerwat Dzikich Zwierząt (aczkolwiek bardzo zaprzyjaźnionych z człowiekiem). Dzieci miały możliwość podziwiania ich z bliska, głaskania a nawet karmienia. Na zakończenie wycieczki odbył się rejs statkiem po Jeziorze Nidzkim oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.

18 czerwca uczniowie klas: Ib, IIa i IIb pod opieką p. Wiesławy Całki, p. Katarzyny Siemińskiej, p. Marii Szabłowskiej i p. Wandy Konarzewskiej byli na wycieczce w Warszawie. Podczas pobytu w stolicy uczniowie jechali ciuchcią staromiejską wokół Starego Miasta i podziwiali zabytki. Oglądali film pt. "Dzikie z natury" w kinie trójwymiarowym, bawili się w centrum "HULA-HOP", następnie zjedli posiłek w McDonald's. Na koniec pobytu byli w Łazienkach Królewskich, gdzie spacerowali po parku i oglądali Pałac na Wodzie, Amfiteatr, Biały Dom, Pomarańczarnię oraz pomniki.

Od 11 do 14 czerwca 35 uczniów naszej szkoły oraz 5 ze Szkoły Podstawowej w Łątczynie przebywało na zielonej szkole w Biskupinie. Wyjazd zorganizowała p. Danuta Piekarska. Opiekę nad uczestnikami sprawowały też: p. Marta Umińska, p. Ewa Zaorska i p. Małgorzata Piekarska. Uczniowie odpoczywali, zwiedzali nowe miejsca i poznawali, jak żyli nasi pradziadowie. Brali też udział w wielu praktycznych zajęciach. W Muzeum Żywego Piernika w Toruniu wyrabiali ciasto piernikowe i formowali własne pierniki, które po wypieczeniu zabrali ze sobą. Ciekawym doświadczeniem było wyrabianie masła i pieczenie bułek. Ostatniego dnia pobytu, w Muzeum Archeologicznym w Biskupinie, wszyscy wzięli udział w lekcji o łowiectwie pradziejowym, podczas której dowiedzieli się, w jaki sposób rozpalano ogień i jak obrabiano krzemień. Każdy przeszedł przyspieszony kurs łucznictwa i pod okiem doświadczonego instruktora mógł strzelić z łuku.

29 maja 2012 roku uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Doroty Andrzejczyk, p. Marzeny Borkowskiej i p. Elżbiety Puchalskiej wyjechali na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta.
Choć podróż była długa, to humory wszystkim dopisywały, a szczególnie wtedy, gdy dotarliśmy do Szymborku. Zobaczyliśmy tam dom do góry nogami. Nawet krótki w nim pobyt powoduje zaburzenie zmysłu równowagi i dlatego z trudnością stawialiśmy kolejne kroki.
Zwiedziliśmy również bunkier Gryfa Pomorskiego i Dom Sybiraka. Duże wrażenie zrobił na nas największy fortepian świata o długości 6 metrów. Uczyliśmy się również kaszubskiego alfabetu.
Późnym popołudniem dotarliśmy do Karwi. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy długim spacerem brzegiem piaszczystej plaży.
Następnego dnia pojechaliśmy do Gdańska. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta. Widzieliśmy Dwór Artusa (niegdyś miejsce spotkań rycerstwa i patrycjatu) i znajdujący się przed nim pomnik Neptuna. Niesamowite wrażenie zrobiła na nas Bazylika Mariacka Wniebowzięcia NMP - największa ceglana budowla sakralna na świecie, licząca 105,5 m długości, mieszcząca w swoim wnętrzu 25 000 osób.
Kolejnym punktem programu naszej wycieczki była Gdynia.
Tam zwiedziliśmy okręt wojenny ORP Błyskawica. Jest to jedyny ocalały polski okręt zbudowany przed II wojną światową.
Wiele radości sprawił nam rejs statkiem pirackim po Zatoce Gdańskiej. Niektórzy z nas pierwszy raz w życiu wyruszyli w taką podróż.
Kolejny Dzień wycieczki zakończyliśmy spacerem po sopockim molo.
Trzeciego dnia wyruszyliśmy na Półwysep Helski. Jadąc, podziwialiśmy Zatokę Pucką z jednej i Morze Bałtyckie z drugiej strony. Usłyszeliśmy również piękną legendę o Juracie - królowej Bałtyku.
W samym Helu odwiedziliśmy fokarium, gdzie oglądaliśmy karmienie z pokazem umiejętności, jakie posiadają foki szare, które obecnie żyją w tym centrum badawczym.
Ostatnim punktem wycieczki było wejście na latarnię morską. Stamtąd podziwialiśmy panoramę miasta i nasze morze.
Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy i przyszedł czas na powrót. Cieszymy się, że poznaliśmy ciekawe i malownicze zakątki naszego kraju.